Status ; I just don’t want to love you a little, I just want to love more
Beautiful Flowers
Thursday, December 22, 2011 | 12:56 AM | 0 Rain[s]
Cinta itu amat mudah , namun erti cinta itu amat dalam maknanya. Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa member, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Dimana ada cinta disitu ada kehidupan dan kebencian membawa kemusnahan. Tuhan member kita dua kaki berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendegar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita ? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namaya CINTA. Melihat kebahagiaan orang yang dicintai adalah satu kebahagian buat diri kita juga walaupun hanya mampu dipandang dari jauh, putus cinta memang menyedihkan. Perpisahan itu ditentukan oleh jarak dan masa. Kalau bersedih kerana cinta, anggaplah kesedihan itu seperti hujan, walau lebat atau lama sekali pun pasti akan reda .



Ada 2 titis air mata mengalir disebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yang satu lagi,
“Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula ? ”
Jawab tits air mata kedua, “Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.”
Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kita masih mampu tersenyum, dan bahagia untuk dia. Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.



Kalau bersedih kerana cinta, anggaplah kesedihan itu seperti hujan, walau lebat atau lama sekali pun pasti akan reda. Jangan kerana cinta kita menjadi lemah. Cinta tidak semestinya akan berakhir dengan perkahwinan dan perkahwinan juga tidak semestinya akan menoktahkan titik akhir kepada percintaan. KESETIAAN akan mengikat cinta, kecurangan akan mengikat cinta, kecurangan akan meranapkan segala kemanisan cinta. Jangan mencintai seseorang seperti bunga, kerana bunga mati bila musim berganti. Cintailah dia seperti sungai kerana sungai mengalir selamanya. Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. KISAH SILAM TIDAK PERLU DIUNGKIT LAGI JIKA KITA BENAR MENYINTAINYA SETULUS HATI.




Rasa percintaan lebih pahit dari hempedu.cinta juga dapat membuat orang sihat menjadi sakit, orang gemuk menjadi kurus, orang normal menjadi gila, orang kaya menjadi miskin jika cinta itu disambut oleh pecinta palsu. Minat bukan bermaksud cinta, bangga bukan bererti cinta, kagum juga bukan bermaksud cinta, dan suka juga tidak serasi dengan cinta, malah sayang pun bukan cinta. Tetapi, cinta itu adalah cinta. mungkin apa yang kita sayangi atau cintai tersimpan keburukan di dalamnya dan berkemungkinan apa yang kita benci tersimpan kebaikan di dalamnya.Cinta adalah keabadian dan kenangan adalah hal terindah yang pernah kita alami. :')

Bonjour
You've Stuck


Welcome to My blog. I hope you +Follow me. Cick here to exit. Replace this Welcome Note with your's.
italic underline bold Link

Old Post | New Post